Content is key voor
Van den Assem 

Wat is er bereikt

Het Rotterdamse bedrijf heeft een lange historie als specialist in schoenen en profileert het merk als ‘fijnproever in schoenen’. Dit thema ‘fijnproever’ is doorvertaald in verschillende typen content: de online video serie ‘Shoe chef’ die advies geeft hoe je schoenen mooi kunt houden en een brand video ‘fijnproever in schoenen’ om het merk te laden.   

Video serie Shoe Chef

Commercial Fijnproever in schoenen

Social media zijn een belangrijke trigger in de journey voor mode en schoenen. Van den Assem zet veel social media content in om de doelgroep te inspireren met verschillende stijlen en mooie fotografie. 

Instagramkanaal Van den Assem 

Van den Assem vroeg zich af in hoeverre verschillende typen content aansluit bij het merk, wat de bijdrage aan de merkvoorkeur is en hoe de content verder geoptimaliseerd kan worden. 

Return on Content heeft de modules Impact en Optimise ingezet om hier antwoord op te geven.

“Door het onderzoek hebben wij inzicht gekregen in hoe de content door onze (potentiële) klant wordt ontvangen en welk effect dit heeft op ons merkimago. Vanuit hier kunnen wij met een goede onderbouwing onze content verder optimaliseren en uitbouwen.“
Maureen van Noorloos – Apon
Social media- & Contentmarketeer