Digitale Kerst op Ziggo TV versterkt merk

Wat is er bereikt

Voor Ziggo hebben we de kracht en de impact van de muzikale kerstcontent op Ziggo TV in kaart gebracht. Ziggo zet het tv kanaal Ziggo TV vaker in voor speciale en exclusieve programma’s voor klanten met onder andere exclusieve concertregistraties vanuit de Ziggo Dome. De campagne voor Ziggo Xmas bestond uit promovideo’s op socialmediakanalen, een speciale landingspagina en banners op Ziggo GO en Ziggo Sport. Edsilia Rombley speelde een belangrijke rol in de video’s als gastvrouw van de Xmas show.   

Wij hebben met een combinatie van een kwantitatieve impactmeting en kwalitatieve verdieping in kaart gebracht hoe de campagnecontent werd beoordeeld en wat nog verbeterd kan worden. Uit de verdieping kwam naar voren welk type programma’s het aanbod nog aantrekkelijker kunnen maken. 

Return on Content wist met dit onderzoek precies de insights te leveren waar we naar op zoek waren. De resultaten werden helder en in een aantrekkelijke vorm gepresenteerd.“
Eline Weusten
Content Marketing Specialist bij VodafoneZiggo