Welke merken het best scoren met duurzaamheidscontent

Vele merken hebben content over duurzaamheid op hun website. Maar hoe weet je of communicatie over duurzaamheid je doelgroep echt raakt en je merk wordt versterkt?

Met Return on Content hebben we gemeten hoe 25 merken in categorieën als duurzame food, vleesvervangers, energie, banken en verzekeringen scoren op content over duurzaamheid en MVO onder in totaal  n=2.745 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Als basis is ons content wheel gebruikt dat meet waaraan goede content moet voldoen.

De beste performers met duurzaamheidscontent
Dit zijn de merken die met duurzaamheidscontent de hoogste performance soren:

01. Tony Chocolony

Tony Chocolony maakt haar duurzame imago waar in content performance. Tony weet in slechts twee zinnen duidelijk te maken waar het voor staat én mensen direct persoonlijk aan te spreken om diezelfde missie te steunen.  Het maakt duurzaam tastbaar en toont niet alleen de eigen impact maar weet bezoekers ook te stimuleren de eigen impact te bepalen.

02. De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager heeft een succesverhaal en brengt dat met verve in een speelse toon. Het merk scoort ver boven het gemiddelde met onderscheidende conten die bovengemiddeld goed interesse weet te wekken.

03. Fair Trade

Fair Trade helpt boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden, zodat ze kunnen leven van hun werk en kunnen investeren in een duurzame toekomst.Dat laten ze met hun content goed zien. De why wordt geloofwaardig verteld en het toont op inspirerende wijze wat het oplevert.

Winnaars duurzamheidscontent per categorie

Food

Energie

Verzekeringen

Banken

Algemene learnings duurzaamheidscontent

- Maak duurzaamheid tastbaar vanuit je merk en je doelgroep
- Laat duurzaamheid passen bij je merk, pas op voor ‘corporate’ insteek
- Je kunt in diverse categorieën met duurzaamheidscontent je merk krachtiger maken

Terug naar overzicht

Contact