Is online content gericht op een zakelijke doelgroep anders dan voor consumenten? In onze onderzoeken zien we dat ondernemers extra kritisch zijn over online content. Hun tijd is schaars, ze willen geen tijd verspillen aan informatie waar ze niks aan hebben. Extra belangrijk om relevante en to the point informatie te geven en ondernemers aan te spreken met uitdagingen waarin zij zich herkennen. Ondernemers zijn vaak competitief: ze willen leren van de behaalde successen van andere ondernemers. Case studies spreken aan, maar ook beknopte uitleg over vernieuwende producten worden als waardevol beschouwd.
Vodafone Business wil met V-Hub MKB-ondernemers inspireren over de kansen van digitalisering voor hun onderneming en hiermee drie doelen bereiken:
V-Hub publiceert artikelen om MKB-ondernemers waardevolle informatie te geven die is ingestoken vanuit relevante onderwerpen en niet vanuit producten en diensten. Als input voor nieuwe artikelen monitort Vodafone de search intent: welke zoekwoorden over digitaliseringsthema’s zijn populair?
Voor het valideren van de doelen en verdere groei van het platform deed Return on Content uitgebreid onderzoek onder klanten en prospects van Vodafone Business. Vragen die hierbij spelen:
V-Hub wordt door de doelgroep positief beoordeeld, met name op relevantie. De doelgroep vindt dat:
Het platform versterkt de positie van Vodafone Business en klanten zijn meer geneigd Vodafone Business aan te bevelen na het zien van de content.
De call to actions naar verdiepende content en productinformatie waren goed toegepast. Aanbevelingen die verder uit het onderzoek naar voren kwamen: