Return on Content is in 2019 opgericht door Stephan van Velthoven en Robert Schueler, twee oud-collega’s met ruim
20 jaar ervaring met onderzoek naar merken, communicatie, content en innovatie.
Maximale waarde creëren met contentmarketing
Contentmarketing wordt steeds meer ingezet om merken te bouwen met waardevolle inhoud voor klanten.
Maar hoe stuur je dat aan, welke inzichten heb je nodig om de kansen uit contentmarketing maximaal te benutten?
Om de waarde uit contentmarketing te vergroten, wil je binnen de gehele funnel bekijken wat relevant is voor je doelgroep. Daarmee kun je het verschil maken tussen tussen klikken of negeren, tussen kijken en kopen. Dat betekent dat je moet kijken naar zowel de impact op het merk als op gedrag.
Daarom hebben wij 20 jaar ervaring gebundeld in een eigen aanpak voor contentonderzoek. Om de impact te bepalen en te optimaliseren waar kansen liggen. En zo het maximale uit contentmarketing te halen.
Wat maakt ons anders?
Return on Content bekijkt de waarde van contentmarketing met een blik vanuit branding én conversie. Door onze aanpak kunnen we voor elk kanaal binnen contentmarketing tonen wat het oplevert en hoe het nog beter kan.
We geloven in een efficiënte organisatievorm: we houden de kosten laag en doorlooptijden kort. Dit doen wij door onderzoek in modules aan te bieden en nauw samen te werken met vaste datapartners en ervaren specialisten. Naast het uitvoeren van kwantitatief en kwalitatief onderzoek vinden we het activeren in de organisatie heel belangrijk. We helpen onze klanten hierbij met aanvullende diensten zoals datavisualisatie, video en activatie workshops samen met een contentstrateeg.
Founder
Door mijn vroege ervaring met internetmarketing startte ik 20 jaar geleden met online research. Ik heb brede ervaring met onderzoek in verschillende rollen opgedaan, als Research Director digitale media en Lead van de innovatie-unit Ipsos SMX. Hier hield ik mij bezig met digitale diensten, zoals tracking van online gedrag, social intelligence, virtual reality, eye tracking en voice assistants.
Ik geloof dat het combineren van data en onderzoeksmethodes de meeste waarde levert. Het geeft focus aan wat belangrijk is en de diepgang om resultaten in concrete acties om te zetten.
Binnen Return on Content houd ik mij bezig met digitale strategie en online kwalitatief onderzoek naar content creatie en optimalisatie.
Founder
Ik heb meer dan twintig jaar ervaring in onderzoek naar merken, media en communicatie, opgedaan bij een grote uitgeverij, bij mediabureaus en als Insights/ Research Director bij verschillende onderzoeksbureaus.
Sinds 2018 ben ik voor mezelf begonnen omdat ik het gevoel heb dat het anders kan en moet.
Nog steeds vind ik onderzoek naar branding en communicatie interessant. Merken bouwen met content is een gebied waar verschillende disciplines bij elkaar komen. Ik vind het een prachtige uitdaging om daar vanuit onderzoek invulling aan te geven.
Binnen Return on Content houd ik mij bezig met de onderzoekmodules over customer journeys en de impact van content op je merk.
Online kwalitatief onderzoek
Als marktonderzoeker ben ik 14 jaar geleden begonnen bij een internationaal onderzoeksbureau en heb mij daar gespecialiseerd in diepgravend kwalitatief onderzoek (Censydiam). Daar ligt mijn link met Robert en Stephan.
In 2013 heb ik de overstap gemaakt naar UX research bij een creative digital agency. Daar hielp ik klanten middels onderzoek om de customer experience te verbeteren en de gebruiker centraal te stellen bij het ontwerpen van interactieve producten. Ook gaf ik daar leiding als UX research team lead.
In 2019 ben ik als zelfstandig ondernemer begonnen om meer met de inhoud van het vak bezig te kunnen zijn. Nu combineer ik mijn kennis van UX en productontwikkeling met mijn achtergrond in marketing en branding.
Deze combinatie sluit perfect aan bij de focus van Return on Content, waar ik betrokken ben bij het kwalitatief onderzoek naar klantbehoeften, de beleving en optimalisatie van content.
Merk- en communicatieonderzoek
Ik ben al ruim 20 jaar actief in het onderzoeksvak. In die periode heb ik mijn ervaring in merk- en communicatieonderzoek opgebouwd bij zowel onderzoeksbureau, media-exploitant als reclamebureau.
In mijn 9 jaar als research director bij internationaal marketingcommunicatiebureau DDB is mijn passie voor communicatie-effectiviteit en merken bouwen tot volle wasdom gekomen. Vanaf 2014 begon ik mijn eigen bedrijf als strategisch research consultant in combinatie met een positie als Lecturer Marketing Research en Business Research aan de Amsterdam University of Applied Sciences.
Mijn kracht ligt in het leggen van de verbinding tussen merkstrategie, creatie en communicatieresultaten op basis van onderzoek en data. Mijn academisch onderzoek richt zich op hoe bedrijven en merken duurzaamheid, en met name de Sustainable Development Goals, integreren in hun totale strategie.
MSI-ACI biedt toegang tot grote onderzoekspanels voor vlekkeloos veldwerk. MSI-ACI werkt met vrijwel alle mediabureaus in Nederland samen voor tagging van campagnes. Hiermee kan worden gevolgd welke respondenten welk online gedrag hebben en exposed zijn aan online uitingen. Inmiddels zijn ca. 200.000 panelleden beschikbaar voor Flextrack.