Onderzoek laat merkeffecten duidelijk zien en onderbouwde de keuze om de videoserie voor de zakelijke markt verder uit te breiden.
Lees meer!
"Return on Content voelt als een verlengstuk van ons marketing team".
Lees meer!
Met goede content bouw je snel aan je merk.
Lees meer!
Duurzaamheid speelt een steeds grote rol bij de keuzes van consumenten. 4 op de 10 consumenten geeft aan regelmatig duurzame producten te kopen. Echter, duurzaamheidsclaims van merken worden door de helft van de consumenten vaak gewantrouwd. Voor zeep en schoonmaakmiddelen is dat beeld niet anders. Lees meer!
7 van de 10 Nederlanders vindt dat bedrijven zich regelmatig milieubewuster voordoen dan ze zijn. Voor de meerderheid van de Nederlanders (65%) is het bovendien onduidelijk hoe bedrijven van elkaar verschillen op het gebied van duurzaamheid.
Lees meer!
Wat levert contentmarketing op voor je merk?
In de afgelopen periode hebben we met Return on Content voor diverse cases de merkimpact en optimalisatiekansen vastgesteld. We zien dat contentmarketing in alle fasen van de brand funnel een positieve impact kan hebben. En tegelijkertijd zien we dat er nog veel te winnen is. De best presterende cases scoren aanmerkelijk beter dan de gemiddelde scores in content performance.
Daarom hebben we de algemene learnings vanuit onze cases op een rij gezet. Wil je weten wat onze learnings zijn van de content performance, de impact van contentmarketing op de fasen in de funnel en wat de key content drivers zijn?
Stuur dan een berichtje naar stephan@returnoncontent.nl of robert@returnoncontent.nl, dan sturen we je het volledige document.
Op 8 oktober 2019 hielden we een presentatie op het jaarlijkse event van
Adformatie over contentmarketing & storytelling: Content.19.
Wil je onze presentatie ontvangen, neem even contact op.
Gepubliceerd in het oktober 19 nummer van magazine Clou, een uitgave van de MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics.
Het artikel beschrijft de case van Stayokay, hoe het framework van Return on content inzicht geeft wat het digitale magazine GoLocal doet voor het merk van Stayokay.
Lees het artikel hier
Ons artikel over hoe je de impact van content op je merk kunt meten en verbeteren staat op Frankwatching!
Het volledige artikel kun je hier vinden.
Ons artikel over hoe je de impact van content op je merk kunt meten en verbeteren staat op Frankwatching!
Het volledige artikel kun je hier vinden.
We waren positief verrast over de take outs van de bijeenkomst ‘op zoek naar de ROI van content’ van de IAB Taskforce Content. Dit artikel daarover laat zien dat afrekenen met content ook moet gaan over hoe content emotioneel binnenkomt bij de doelgroep en welke brand uplifts het oplevert. We could not agree more!
Het artikel vind je hier.