Sinds 2019 bepalen we met Return on Content wat de waarde is van online content voor het merk en hoe dat kan worden geoptimaliseerd.
De afgelopen tijd hebben we met verder gebouwd aan onze benchmark met de pijlers van content performance: we hebben nu 12.000 respondenten die content van websites, online magazines, productpagina’s, how-to content en online video hebben beoordeeld. Onze database bevat data van ruim 60 merken uit 10 branches.. Hierdoor kunnen we resultaten splitsen naar categorieën.
Content over travel en elektrische auto’s scoren goed
Op categorieniveau doet content over travel en elektrische auto’s het erg goed. Deze content inspireert en brengt mensen op nieuwe ideeën. Mensen hebben behoefte aan goede content over wat in deze tijden wel en niet kan op vakantie en hoe ze duurzamer auto kunnen rijden.
We hebben marketing content en duurzaamheidscontent gemeten. De scores van verzekeringen, energiemerken en banken hebben alleen betrekking op duurzaamheidcontent. We zullen later de duurzaamheidscontent uitdiepen om te tonen welke merken met welke content hierin goed scoren en waarom.
Merken onderscheiden zich met content van hun categorie
De content van sommige merken onderscheidt zich sterk van de gemiddelde scores in hun categorie. Zo weet de content van ANWB zowel op het gebied van travel als van elektrische auto’s zich sterk neer te zetten ten opzichte van andere merken.
Goede content versterkt het merk. In onze cases zien we dat om merkoverweging te stimuleren het extra belangrijk is dat content interesse wekt, relevant is en past bij het merk.
Wil je weten hoe jouw content bijdraagt aan je merk en hoe dat nog beter kan? Neem dan contact met ons op.