Na ons webinar over de impact van content over duurzaamheid kregen we contact met een hypotheekaanbieder die een propositie voor een duurzame hypotheek ontwikkelde. Impact Hypotheken wilde, door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek, meer weten over de duurzame woonconsument en daarbij de propositie bij deze doelgroep toetsen.
We hebben vervolgens de journey van de duurzame woonconsument in kaart gebracht, zowel voor mensen die in zijn voor een nieuwe koopwoning als voor mensen die hun bestaande woning willen verduurzamen. Met deze inzichten wil Impact Hypotheken het nieuwe label onder intermediairs introduceren en een duidelijk profiel schetsen van dit groeiende marktsegment.
Inzicht in triggers en barriers, criteria en informatiebronnen van de duurzame woonconsument
Een segmentatie van duurzame woonconsumenten op basis van duurzaamheid en verhuisbereidheid: wie zijn de Groen Georiënteerden en Honkvaste Verduurzamers?
De journey van de duurzame woonconsument in kaart gebracht
Aanscherping van de duurzaamheidspropositie