Mobiele site Museum2Go wil museumbezoek stimuleren door musea te ontdekken, een dagje uit compleet te maken en het bezoek samen te beleven.
Museum2Go is een nieuw concept van MuseumTV, hét videoplatform dat kunst, cultuur en design tot leven brengt. MuseumTV bestaat inmiddels 4 jaar en maakt videocontent over wat er in ruim 300 musea in Nederland te zien is. Museum2Go speelt in om de gehele museumjourney via 1 platform makkelijk te maken: het kiezen van een museum op basis van interesse tot het plannen om het cultureel dagje uit samen te beleven. Digitaal ontwerpbureau FrisMedia was verantwoordelijk voor het design en de flow van de mobile first site.
Voor het onderzoek is de potentie van het concept kwantitatief getest onder museumbezoekers, daarnaast via gebruiksonderzoek ingezoomd op de uitwerking van het concept in een werkend prototype. Uit de verdieping kwam onder andere naar voren hoe de content kan aansluiten op de stappen die bij het oriëntatieproces worden doorlopen en extra activiteiten voor een cultureel dagje uit.
Kracht van het concept getoetst op behoefte en benefits, aanscherping van kernpropositie voor uitwerking van communicatieplan.
Marktpotentieel voor het concept in kaart gebracht.
Aanpassingen basisflow van prototype, eisen voor content en aansluiting op keuzeproces.