Voor de lancering van een nieuw contentplatform voor MKB-ondernemers is de relevantie en structuur van de content getest, waarbij ook intermediairs zijn meegenomen als belangrijke schakel voor het gebruik en distributie van de content.
Om ondernemers te ondersteunen bij het voorkomen van schade heeft verzekeraar Reaal een nieuw contentplatform over preventie gelanceerd voor de zakelijke markt: Reaal Bedrijfswacht. Intermediairs vormen een belangrijke schakel voor zowel het type content als het gebruik ervan richting zakelijke klanten. Voor de externe lancering wilde Reaal inzicht of de MVP content voldoende was en welke onderdelen het meeste aansluiten op hun behoeften.
Return on content heeft de eerste versie van de content getest onder MKB-ondernemers en intermediairs via kwalitatieve co-browsingsessies en het content performance wheel. Naast een aantal quick wins, gaf het onderzoek inzicht in welk type content het meest triggert en relevant is, en waar kansen liggen voor verdere uitbreiding van het platform.
Quick wins voor het fine-tunen van MVP content voor externe lancering.
Inzicht in welk type content het meest triggert en relevant is voor verdere uitbreiding.
Highlights video met reacties van intermediairs en ondernemers.