De kracht van digitale extra’s en exclusieve muziekcontent voor Ziggo

B2C
Online video
Landingspagina
Media & entertainment
“Return on Content wist met dit onderzoek precies de insights te leveren waar we naar op zoek waren. De resultaten werden helder en in een aantrekkelijke vorm gepresenteerd.“
Eline Weusten - Content Marketing Specialist bij VodafoneZiggo

De feestdagen rondom Kerst waren in deze tijden anders dan anders. Om het gevoel van samen zijn te versterken, speelde Ziggo Xmas hierop in met digitale extra’s en exclusieve muziekshows in samenwerking met Ziggo Dome, op Ziggo TV kanaal 13.

Voor Ziggo hebben we de kracht en de impact van de muzikale kerstcontent op Ziggo TV in kaart gebracht. Ziggo zet het tv kanaal Ziggo TV vaker in voor speciale en exclusieve programma’s voor klanten met onder andere exclusieve concertregistraties vanuit de Ziggo Dome. De campagne voor Ziggo Xmas bestond uit promovideo’s op socialmediakanalen, een speciale landingspagina en banners op Ziggo GO en Ziggo Sport. Edsilia Rombley speelde een belangrijke rol in de video’s als gastvrouw van de Xmas show.  

Wij hebben met een combinatie van een kwantitatieve impactmeting en kwalitatieve verdieping in kaart gebracht hoe de campagnecontent werd beoordeeld en wat nog verbeterd kan worden. Uit de verdieping kwam naar voren welk type programma’s het aanbod nog aantrekkelijker kunnen maken.

Wat is er bereikt

Welke modules zijn ingezet?

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Stephan

Andere interessante projecten