Hoe content koopintentie en koopfrequentie stimuleert

B2C
(Merk/portal) Website
Social media
Return on Content toont met hun onderzoek hard bewijs dat onze contentplatforms bovengemiddeld scoren én bijdragen aan koopintentie en koopfrequentie bij onze doelgroep.
Tessa Triesscheijn - Manager Contentmarketing Bloemenbureau Holland

Bloemenbureau Holland levert doorlopend inspirerende en informatieve content via diverse platforms in vier landen: Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Zo wordt content over bloemen en planten gebracht via eigen websites (Mooiwatbloemendoen.nl, Mooiwatplantendoen.nl en de buitenlandse zusterwebsites) en via social media als Facebook, Instagram en Pinterest. Bloemenbureau Holland onderscheidt zich door haar platformen niet als direct verkoopkanaal in te zetten. De focus van de content ligt op informeren en inspireren. Deze benadering blijkt wel de koopintentie en -frequentie te stimuleren.

Om in kaart te brengen in welke mate de content kennis en ingeving biedt, hebben we grootschalig internationaal onderzoek verricht met een kwantitatieve meting onder 4.460 respondenten in bovengenoemde vier landen. Deze kwantitatieve meting is aangevuld met kwalitatieve sessies met ook respondenten uit Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Bloemenbureau Holland heeft een artikel over het onderzoek gepubliceerd:

https://www.bloemenbureauholland.nl/perskalender/consumentencontent-draagt-bij-aan-koopintentie-en-frequentie

Wat is er bereikt

Welke modules zijn ingezet?

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Stephan

Andere interessante projecten